.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ضوابط زيست محيطي با مقررات و آمايش

مديركل حفاظت محيط زيست مازندران گفت: بسياري از ضوابط زيست محيطي با مقررات و آمايش سرزميني صورت مي‌گيرد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس، رسول علي‌اشرفي‌پور در همايش محيط زيست و كشاورزي پايدار اظهار داشت: محيط زيست مازندران بسيار شكننده است و نمي‌توان با يك نگاه آن را سنجيد.
وي با اشاره به ضوابط زيست محيطي بايد به صورت منطقه‌اي نگريسته شود، تصريح كرد: نگاه حفاظت محيط زيست با استقرار صنعت در استان بايد با نگاه فيزيكي و فني باشد.
مديركل حفاظت از محيط زيست مازندران با تاكيد بر اينكه در بخش كشاورزي و اعمال مقررات زيست محيطي نيازمند تكليف جمعي هستيم، اظهار داشت: همه دستگاه‌هاي اجرايي مرتبط بايد در راستا صنعتي شدن كشاورزي گام برداند.
وي با اعلام اينكه بحث بهره‌وري در كشاورزي بايد با كارآيي و ثمربخشي همراه شود، گفت: هر دستگاه اجرايي وظايف مشخصي دارد و چگونگي پرداختن به اين مسير عزم همه جانبه را مي‌طلبد.
اشرفي‌پور افزود: از هر متر مكعبي كه براي كشاورزي آب مصرف مي‌كنيم، ميزان كارآيي آن بايد سنجيده شود.
وي مصرف سم را يكي از تهديدات براي چاه‌هاي آب شرب عنوان و تصريح كرد: اين امر يكي از مشكلاتي است كه بايد به آن توجه شود.
مديركل حفاظت محيط زيست مازندران سد سازي در استان را از طرح‌هاي مطرح عنوان كرد و گفت: از كل سدهاي كشور پنج تا 10 ميليارد متر مكعب آب تبخير مي‌شود و استاني مانند مازندران كه بحث تثبيت عرصه‌هاي طبيعي را دارند بايد در اين استان‌ها دقت لازم صورت گيرد.
وي ادامه داد: آبخيزداري نيز بايد در استان‌هاي مانند مازندران مورد توجه قرار گيرد زير شبكه شن و ماسه كه زير خاك كشاورزي است حكم بتونه كردن اراضي كشاورزي را دارند و موجب پايداري خاك مي‌شود.
اشرفي‌پور اظهار داشت: در چهار سال اخير تغيير كاربري‌هاي اراضي كشاورزي كاهش يافته و بعضي از اين اراضي به حالت اوليه بازگشت.
وي با اعلام اينكه حدود مصرف 60 درصد از مصرف سموم كشاورزي در استان كاهش پيدا كرده است، گفت: 50 درصد سموم براي از بين بردن آفات كشاورزي بوده است.
مديركل حفاظت محيط زيست مازندران تاكيد كرد: كشاورزي ارگانيك از مواردي است كه در دنيا در حال گسترش است و ما نيز بايد در اين بخش گام برداريم چرا كه موجب اشتغالزايي و درآمدزايي مطلوب مي‌شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.113 seconds.